Proces rekrutacji:
- Egzamin językowo-matematyczny oraz językowo-przyrodniczy.
- Rozmowa kwalifikacyjna, podczas której uczeń będzie mógł przedstawić swoje dodatkowe osiągnięcia z okresu pierwszej klasy dotychczasowego liceum (olimpiady, aktywności pozaszkolne).
- Trzeci etap naszej rekrutacji to „Diagnoza umiejętności” – autorski test psychologiczny. Diagnozę psychologiczną przeprowadza dyplomowany psycholog z wykorzystaniem narzędzi zatwierdzonych przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Rezultaty są opracowywane dla rodzica, ucznia i nauczyciela.
- Ostatnim etapem rekrutacji jest wyjazd (w ramach wpisowego) na jedną z uczelni w UK (Oxford lub Cambridge). Wizyta ma na celu zapoznanie się z zagranicznym Uniwersytetem, jego metodami nauczania, sposobem studiowania. Przewodnikami na uczelniach są byli uczniowie naszych nauczycieli, aktualnie studenci brytyjskich Uniwersytetów.
Po przeprowadzeniu rekrutacji uczeń otrzymuje:
- pomoc w wyborze oddziału i profilu klasy
- dobór odpowiednich kursów przedmiotowych i językowych
- sugestie pozaszkolnych aktywności dostosowanych do kompetencji ucznia
- pełen profil swoich zdolności
- podsumowanie predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych
- diagnozę stylów radzenia sobie ze stresem i presją
Nauczyciel otrzymuje raport danego ucznia, który obejmuje:
- wskazówki nauczania zgodne z the IB aproaches to learning (ATL)
- dobór odpowiednich dla danego ucznia sposobów przekazywania materiału (werbalny, obrazowy, słuchowy)
- propozycje najbardziej efektywnych dla danego ucznia sposobów uczenia
- sugestie odpowiednich technik zapamiętywania